PSSE przetwarza dane na
mocy przepisów prawa stojących na straży ochrony zdrowia publicznego. Pani /
Pana dane będą przetwarzane zgodnie z przepisami prawa. Podstawą prawną
przetwarzania danych jest niezbędność do wypełnienia obowiązków prawnych
ciążących na administratorze. Przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe, aby
dopełnić obowiązków, które wynikają z przepisów prawa związanych z zakresem
naszej działalności lub w związku z wiążącą nas umową - zatem podstawą
przetwarzania przez nas Pani/Pana danych jest art. 6 ust.1 lit. a ,
b, c, e rozporządzenia RODO.
Podstawowe cele
przetwarzania Pani/Pana danych osobowych to:
•
realizacja
zadań przypisanych organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej na mocy ustawy z
dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej i innych ustaw
szczególnych oraz aktów wykonawczych do nich (art. 6 ust. 1 lit. e) RODO)
oraz wykonywania statutowych badań i pomiarów - art. 6 ust. 1 lit. e) RODO.
•
zawieranie i
realizacja umów i porozumień o charakterze cywilnoprawnym, których PSSE jest
stroną i dochodzenia ewentualnych roszczeń z tym związanych - art. 6 ust. 1
lit. b) i lit. f) RODO,
•
ustalanie i
dochodzenie należności będących niepodatkowymi należnościami budżetowymi,
ustalanymi na podstawie art. 36 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej i
art. 75 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i
żywienia, zgodnie z ustawą z dnia z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja
podatkowa, ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawą
z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
•
prowadzenia
postępowań w sprawach o ukaranie (w tym nakładania grzywien w drodze mandatu)
na podstawie przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz
prowadzenia dochodzeń na podstawie przepisów Kodeksu postępowania karnego w
sprawach, gdzie takie kompetencje przyznano organom Państwowej Inspekcji
Sanitarnej - art. 6 ust. 1 lit. e) RODO,
•
kontaktowanie
się z klientami/interesantami w sprawach wnoszonych/zlecanych PSSE
•
prowadzenie
postępowań w zakresie rekrutacji pracowników oraz realizacji obowiązków
ciążących na Administratorze jako pracodawcy i uprawnień pracowników - art.
221 Kodeksu pracy i art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
PODSTAWA PRAWNA
PRZETWARZANIA danych wynika w szczególności z:
•
Ustawy z dnia
14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
•
Ustawy z dnia 5
grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u
ludzi;
•
Ustawy z dnia
26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy;
•
Ustawy z dnia
25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach;
•
Ustawy z dnia 9
października 2015 r. o produktach biobójczych;
•
Ustawy z dnia
29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii;
•
Ustawy z dnia
22 czerwca 2001 r. o mikroorganizmach i organizmach genetycznie
zmodyfikowanych;
•
Ustawy z dnia 7
lipca 1994 r. Prawo budowlane;
•
Ustawy z dnia
25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia;
•
Ustawy z dnia
17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
•
Ustawy z dnia
14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
•
Ustawy z dnia
24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia;
•
Ustawy z dnia 5
sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych;
•
Ustawy z dnia
27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
•
Ustawy z dnia 6
września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
•
Ustawy z dnia
29 stycznia 2004r. prawo zamówień publicznych
|